Sunday, September 11, 2016

DIY tabung

Suatu hari nanti mesti saya senyum tengok entri ni.

Tiada lagi sekreatif dengan kemalasan ini. Pisces is my zodiac and I am not creative. LOL

Oleh sebab sudah tua dan sangat malas beli tabung sebab..euwwww bazir kayyy tabung saja pun mau lebih RM10 after GST bagus kalau lepas beli rajin sesangat menabung. Nampak sangat kedekut disitu?

2 bulan yang lalu saya ada simpan duit tabung saya dalam ASB account. Adalah rasa gembira dalam hati sebab heiii siapa lagi di zaman sekarang yang menabung? Tidak kau proud? Yang duduk kaunter ASB Keningau tanya 'ni duit tabung?' Ecececeh perlu kah bagitau ni? Happy dapat simpan baa.

Tabung saya cuma bekas air mineral hahaha banyak dalam bilik sebab sini saya minum air mineral ja, tidak mau minum air paip dimasak sejak kadang-kadang terasa air sangat banyak klorin. Buat sakit tekak. Budak-budak ja sesuai pakai tabung cute kayyy...I is tua, cannot! Cannot!!!!!!



See? Hahaha saya sengaja buang packaging plastik bekas air mineral tu sebab mau senang mau nampak duit dalam tu. Biar ada semangat untuk menambah. Hahaaaaa. Mula-mula dulu saya potong semua bahagian atas bekas air mineral tu tapi pandai pula tangan ini pergi curi duit dalam tu buat beli mee segera pagi-pagi untuk breakfast. Sangat tidak efisien.

Jom semangat semangat menabung, manatau jodoh bukan anak Datuk boleh tolong-tolong bakal jodoh untuk majlis kahwin kami nanti :)

Mak, thanks I inherited your trait on this!

No comments:

Post a Comment