Monday, April 6, 2020

Corona Virus #3

Bagaimana update terbaharu di tempat anda?

Setelah sekian lama ehhhh tidak lah lama sangat ba cuma 2 minggu duduk memerap di dalam estet tidak keluar ke mana-mana pasal bekalan masih cukup. Sehingga lah duit cash di tangan sudah habis (sampai terpaksa pinjam duit kawan maiggaaddd) baru lah keluar pergi beli barang di pekan.

Akibat takut sangat lah ni kan plus mau ikut saranan pihak berkuasa suruh STAY AT HOME untuk membendung penularan wabak.

Tapi tau tak apa first experience saya turun Pekan Keningau??? Hahaahha punya ramai orang, punya banyak kereta sampai cari parking di area Public Bank susahnya?? Macam bukan MCO bah! Adalah juga polis ronda-ronda, ada juga social distancing 1 meter untuk every bank and store tapi RAMAINYA ORANG???

Baru imagine Pekan Keningau tu macam Pekan Zombie macam di KB. Lol

Saya keluar dengan housemate tau. Lain-lain kereta since sudah ada labah-labah buat sarang di kereta dan tujuan juga adalah untuk isi minyak kereta. Walaupun duduk dalam estet, kadang berjalan juga kereta pergi isi air di kampung, pergi mini market terdekat jadi minyak kereta habis juga kennnnn.

Entah lah apa yang difikir, macam kami pun ikut trend panic buying juga hahahahahaha macam jak tidak mau keluar sudah lepas ni kan. Sampai rumah baru perasan banyaknya barang dibeli doiiii (tepuk dahi).


Ni baru sampai rumah. Duduk-duduk hilangkan penat dulu.






Stok mee segera tidak boleh blah! Macam lah suka sangat makan mee segera kan hahahahahaha stok mee segera setahun




Saya sebenarnya bukan suka breakfast tau pagi-pagi hahahaha tapi tiba-tiba macam orang sihat lah kunun siap beli oat, siap beli chia seed. Kita tengok lah nanti habis kah tidak tu..harap-harap habis lah sebab saya pun memang bosan makan nasi ni sekarang. Mau try makanan lain pula, tukar selera. As for the Chia Seed?? Sebab influenced by my older sister. Dia breakfast makanan sihat jak semua jadi sebab umur sudah meningkat, tahun ni sudah 31 jadi mari lah juga kita ikut makan makanan sihat sikit.




Apa saya mau tunjukkan di sini adalah krimer tu hahahahaha bertin-tin dibeli. Entah untuk apa lah tu kan. Kebetulan masuk kedai U Plus yang RM 2.50 semua barang tu jadi apa lagi terrrr beli lah pula krimer bertin-tin. Nanti kreatif lah tu masak atau buat jus pakai krimer hahahaha


Dan itu lah pengalaman pertama kami panic buying. Ni belum lagi tengok peti sejuk penuh dengan bahagian freezer pun penuh. Dengan keropok jajan dan biskut yang beli banyak. Boleh bolehnya housemate saya beli biskut + keropok sampai RM 50??? Dia bawa keluar dari kedai sekarung makanan hahahaha seriously. Tu cashier pun masukkan dalam 1 beg plastik besar saja, betul-betul sekarung :D :D 

No comments:

Post a Comment