Sunday, January 21, 2024

Mensyukuri awal tahun ni~

Mensyukuri tahun 2024 akhirnya sikit demi sedikit bebas hutang. Masa kerja dulu memang sudah pasang niat habis saja PTPTN terus resign. Tapi sebenarnya masa resign tahun lalu PTPTN sis belum habis bayar lagi yaa. Masuk bulan Januari 2024 ni baru habis bayar..syukur yang teramat. Sedang tunggu surat @ emel dari PTPTN juga ni sebab sister saya cakap akan ada emel tapi takdeee juga ya. Kalau tidak terpaksa call lagi ni.

Kemudian hutang AEON husband saya juga sudah habis bayar. Ini lah semua pengajaran dalam kehidupan kan, terpaksa membayar hutang orang lain. Dulu husband ada beli kereta Proton Saga tapi masa 2018@2019 dia jual dengan orang lain tapi masih atas nama dia, tahun lalu kena tarik dengan AEON dan nama husband kena blacklist. Malas fikir punya pasal tahun ni habis kan bayar walaupun kereta tu bukan di tangan. Apa nak di katoo semua itu pengajaran dan pembuangan duit.

Jadinya tahun ini hutang hanya lahh ASB loan dan kereta tapi syukur dividen ASB loan + simpanan ASB tahun lalu lebih daripada cukup untuk membayar ASB loan jadi kita bayar guna itu saja laaa. Hutang yang perlu kami bayar tahun ini hanya laa kereta sahaja lagi, at least tidak lah terbeban sebab husband seorang yang kerja, sis hanya jadi suri rumah sahaja. Cukup makan juga laa kami, tidak kaya tapi cukup makan. Kena mula menyimpan juga sikit-sikit ni sebab duit dah kurang buat bayar hutang.

Husband ada juga tanya kalau saya dapat kerja semula adakah layanan dengan dia sama macam masa saya jadi suri rumah? Jangan harap laaa hahahaha piring makan dia pun tinggal ja atas meja makan malas cuci, sorry laa kalau saya sudah bekerja semula kan. Ehh tapi masih malas cari kerja, sedang santai-santai dengan affiliate Tiktok jaa tapi tu pun macam sis mau give up sudah. Haha..

No comments:

Post a Comment