Saturday, August 28, 2021

bukan vegetarian tapi tu lahhhhh

Happy weekend! Masa untuk update blog :D

Anywayss saya baru jak makan tengah hari tadi, uolls pula bagaimana? and typical me orang kampung yang lebih memilih untuk makan sayur dari daging-dagingan (hahahaha) jadi lauknya tadi rebung masak lemak cili api dengan panaskan lauk semalam jakk sardin tumis campur terung dan cili padi. Eh sejenis juga tidak dapat kalau tidak makan pedas jooo..jadi sekarang end up sakit ulu hati. Terlebihhh sudah.

Kalau tidak cukup kenal dengan saya memang akan hairan kenapa memilih untuk makan sayur jak. Hahahaha sebab at least sayur tu ada rasa berlainan, cuba makan ayam..apa-apa saja resepi sekali pun rasa ayam tu tetap sama. Adakah anda merasakan benda yang sama atau adakah hanya saya yang memahami perasaan itu. Hahahahaha bosan sudah dengan rasa itu. Tua sangat kah diri ku?

Lagi pula memang terbiasa dari kecil tidak makan ayam pun. Saya tidak ingat lah kan masa kecik-kecik macam mana tapi masa saya sekolah menengah, saya ada alergi dengan ayam. Lepas makan ayam akan keluar gatal-gatal merah di tangan mahupun di kaki. Masa awal-awal saya study di Sarawak dulu adalah part of my life yang worst, mau adapt dengan environment tu susahnya. Selalu tidak dapat turun kelas gara-gara bangun pagi tiba-tiba muka kau kembang. Lepas tu ikut kawan p makan KFC, lepas jak makan tu memang akan terus keluar gatal-gatal. Sampai pernah pekerja di farmasi tu cakap kau ni berkurapkah? Padahal orang belum terangkan baaa...sampai-sampai jak terus ditanya begitu. Lepas kejadian tu memang akan spare ubat alergi dalam dompet sebab ia akan datang tanpa di duga. Malamnya makan nasi goreng kampung baa tiba-tiba bangun pagi muka kembang, apa lagi saya salah makan ni??? Gitchew la tu ceritanya. Tapi lama-lama alergi tu hilang, saya tidak pasti macam mana ia berlaku tapi memang sekarang saya boleh makan ayam dengan gembiranya sudahhh. Hahaha cuma tu lah bukan peminat sangat.

Tu lah sebab dan kenapanya saya sangat simple dalam makanan. Kau bagi jak lah sayur. Sampai husband saya selalu mengeluh kenapa lah bininya ni simple betolll. Dia pun tidak dapat ikut rentak saya ya sebab dia peminat daging dan lagi cerewettttttt hahahaha. Tapi nampaknya tahun ni baru saya jumpa seorang yang lebih kurang dengan saya. Yang lebih banyak makan sayur daripada daging. Hahahaha nampaknya bukan saya seorang, dan sejenis saya bukannya rare di dunia ini. Hahahaha

Yaa dan saya juga pemakan nasi tegar. Kalau tiada nasi, mati lah sis. Hahahaa tidak boleh tidak makan sikit pun nasi dalam sehari. Walau makan sebanyak mana tapi akan tetap rasa lapar dengan nasi. Do you understand what I mean? Hahahaha.

Sekian luahan pasal makan :D

No comments:

Post a Comment