Tuesday, August 10, 2021

Sheer UV Defense Milk SPF50+/PA+++ Mary Kay

Nampak tajuk entri pun sudah tau sis mau review produk hahaha saya suka mau review yang ni sebab this is my second product yang saya beli selepas join Mary Kay. 



Apa yang best dengan produk ni? Dia sangat ringan sampai after pakai pun rasa macam tidak pakai apa-apa. Serius!

Macam mana boleh terr beli? Haha sebab nya sis ni sejenis baru sedar akan dunia sebenar :D mungkin sebab dulu acuh tidak acuh dengan penjagaan muka terutamanya pemakaian sunscreen. Jadi semakin meningkat umur ni kita nampak start ada bintik-bintik coklat di kulit muka yang mana rasa annoyed bila godek muka depan cermin. Lepas tu bercerita dengan kawan, dia cakap tu kena sinaran matahari lah which lead to jeragat dan ia akan susah hilang dari muka. Adalah sangat penting pakai sunscreen setiap hari. Dan baru saya pun tersedar di bumi nyata hahahaha. Umur 32 kau tidak boleh buat derkkk dengan muka sendiri, nanti menyesal di kemudian hari. Kena jaga dari sekarang!! Jadi saya memang cari sunscreen untuk muka, sunscreen yang body lotion ada jewww beli dari Guardian tapi saya was-was pakai tu pada muka. Why? macam mana kalau kulit muka saya tiba-tiba tumbuh jerawat?? Takutttt terguna produk yang tidak sesuai. Jadi alang-alang sudah jadi IBC Mary Kay, saya pun beli lah produk ni khas untuk muka. Mau masuk 8 bulan dah pakai ni, sangat jimat! Orang nampak harga produk Mary Kay mahal kan tapi sebenarnya jimat jeww sebab guna sikit saja. Sudah la setiap hari pakai ni p kerja tau. Biar lah lambat sekali pun sis bangun, at least yang ni tetap kena ada di muka..yang lain tiada pakai pun takpa. Even menghadap komputer saja pun kita sudah terdedah dengan blue light tau? Ia akan mempercepatkan penuaan pada muka. Don't you know that? Hahaha saya pun baru tau!

Apa kandungan dalam produk ni? Mengandungi Titanium Dioxide sebagai tambahan kepada chemical sunscreen untuk two-way UV protection, mengandungi ekstrak buah tembikai jadi baunya menyelerakan hahahaha dan sesuai untuk oily skin. Tapi sis yang normal skin pun okay jak pakai. Dan yang bestnya produk ni, dia memang sesuai untuk Asian Skin. Kenapa?? Kan sini panas gilaaa babeng jadi mesti lah ada produk dari Mary Kay yang sesuai untuk kiterrr tak gitcheww? Hahahaha

Semoga bermanfaat kepada mereka-mereka yang sedang mencari sunscreen untuk muka, approach lah mana-mana IBC Mary Kay yang terdekat hahaha.

Sekian perkongsian!

Dari newbie IBC Mary Kay :D

No comments:

Post a Comment