Sunday, September 4, 2016

night spotting

2 September 2016

Dapat peluang join Wildlife team pergi buat night spotting. Saya sebenarnya sedang buat yang dinamakan JHA or Job Hazard Analysis untuk company kami.

Wildlife team ada 6 orang, dan kami terdiri daripada saya dan dua pelajar praktikal.

I just want to try out. Very excited, you know! Dalam sehari tu sebelum pergi night spotting tu pun entah berapa kali kecoh dengan orang saya pergi night spotting. LOL

Start jam 7.30 malam, sepatutnya kami balik dalam jam 2, 3 pagi tapi disebabkan cuaca tidak mengizinkan kami terpaksa balik dalam jam 11 malam. Sampai kuarters dalam jam 1 sebab driver bawa kereta slow. Jalan licin.

Yang paling excited kalau dapat spot wildlife. Kami ada jumpa Flying Squirrel, Kongkang aka Tonduyutung (bahasa Dusun), babi dan beberapa lagi yang lain. Saya mau excited nampak payau sebenarnya tapi nasib tidak menyebelahi kami.

Pic guna hp yang saya ambil. Entah apa tahhhhh saya dapat. Hahahahaha sebenarnya saya sedang cuba mengambil gambar Flying squirrel.



No comments:

Post a Comment