Wednesday, February 28, 2024

real life

So here I am again telling a real-life situation yang kau pun tidak akan expect terjadi, tapi terjadi dannn yess ramai orang fake sekarang ini hanya kerana nafsu diri semata-mata.

One or two month before saya resign from my previous workplace, ada ex-colleague yang sudah bekerja di tempat lain minta tolong carikan kerja untuk anak buahnya. Jadinya saya minta lah resume and send dengan HR department kami, saya perasan dalam resume tu tempat kerja lamanya baru kerja 3 bulan. My ex-colleague ni bagitau yang anak buahnya ni ada masalah dengan rakan sekerja, katanya rakan sekerja menyisihkan dia sebab dia rapat dengan bos dan diorang gossip bercinta dengan assistant manager yang sudah berkahwin padahal semua cerita tu tidak betul. Tu lah dia tidak tahan bekerja di situ jadi cari kerja lain. 

Pendek cerita, dia diterima bekerja di company sama dengan saya lahh tapi different region. Masa saya datang outstation di region diorang pun orangnya nampak alim, nampak matang dan kita tidak sangka lah perangai disebaliknya tu. Kebetulan masa tu tengah hot cerita seorang rakan kerja kami, suami dia skandal dengan kerani lain sampai pregnant dan whole family lelaki tu backup lelaki tu dan tolong sembunyi perkara sebenar lagi dengan isteri aka rakan sekerja kami. Dan dia lahh yang baru masuk tu paling selalu menggosip tidak suka lelaki begitu yang menduakan isteri dan bla bla bla bla. So after I resigned someone chatted me (hahaha), diorang ingat saya dengan dia (okay laa letak lah namanya E) ni are cousin since I helped her to join the company baa. That someone told me to advise her as she was couple with one of the assistant manager yang sudah berkahwin pun and I was like "hahhhh?" teringat betapa alimnya dan antinya dia kepada lelaki yang suka skandal dan perempuan bujang yang ganggu laki orang, macam sis tidak percaya. Jadi saya ignore saja lah cerita tu, lagipun I am not cousin with her. Saya hanya tolong sahaja sebab mau cari kerja kan..

Ex-colleagues saya kan suka chat tiba-tiba meluah perasaan, bukan seorang dua tapi beberapa orang lahh jadi teringat semula lah cerita E ni bercinta dengan assistant manager yang namanya J bukan nama sebenar. Dah lah J ni pun alim-alim juga, umur awal 40-an sudah ada 2 orang anak tapi family tinggal di kampung. Senang lah pasang perempuan lain di luar. So bila tanya-tanya orang lain memang betul lah ceritanya E tu betul-betul couple dengan J, sudah pula check in hotel sama-sama kononnya sudah 5 bulan couple. E ni rupanya pun memang couple dengan laki orang juga sebelum ni. Wow!! Nampak tak fake nya orang, memang type nya laki orang kot tiada lelaki bujang sudah di dunia. Sibuk menggossip orang lain, dia rupanya lagi handal bercinta sana sini dengan laki orang tanpa ada sikit rasa perhatian dengan bini orang tu macam mana perasaannya kalau tau. This is the real world! Memang ada perempuan macam ni, bukan setakat artis yaaa netizen biasaa pun ramai penyundal laki orang tanpa rasa malu.

Setiap kali nampak status whatsapps E ni rasa meluat, mau muntah pun ada dengan fake nya tu. Cantik sikit muka jadi buruk owh, apa lagi yang buruk begitu lagi lah macam sampah. Meluat! Dan begitu lah ceritanya masih berkesundalan juga sehingga sekarang. Minta dijauhkan lah saya kenal dengan perempuan begitu lagi..astaga. Nampak muka baik belum tentu hati, perangai, akhlaknya baik. 

Sekian~

No comments:

Post a Comment