Sunday, February 25, 2024

baiklahh lesson learned

Rasa macam kena scam pula dengan kawan yang bukan main manis mulut bercakap minta pinjam duit padahal kita ni pengangguran guna duit husband saja bagi pinjam dia. Dia kata after gaji akan bayar balik tapi mananya??? Kalau ada yang baca post saya sebelum-sebelum ni mengenai seorang ex-colleague yang boleh dikata berapa bulan sudah ni mau pinjam duit tapi selalu saya mengelak, minggu lalu tidak dapat sudah mengelak sebab macam tidak logik sudah alasan yang sama setiap bulan kan.

Sekali semalam ada berchat dengan ex-colleague lain. Dia kata diorang sudah gaji kelmarin dulu..terus teringat si kawan yang kata after gaji baru bayar. Dah lah chat whatsapps dia tu 24 hours dissappeared, memang hilang lah chat kami tu. Nasib ada juga save resit masa transfer dia duit tu tapi apalah gunanya tu kalau orang memang tidak mau bayar kan??? Kau menagih sekalipun kalau hatinya keras tidak mau bayar macam mana? Entah-entah sis sudah kena block ni hahahaa

Mengadu lah dengan husband hahahaa apa dia boleh buat? just dengar jak la. Lesson learned, no more bagi pinjam duit dengan orang. Biarpun sikit tapi itu hasil titik peluh, bukan titik peluh I tapi my husband hahaa. 

Nasib sikit baa kalau tidak mau meroyan juga sis. Sudah instinct kau cakap dia memang tidak akan bayar, yang kau setia kawan sangat kenapa, ingat orang mau kawan kau kah kalau bukan sebab mau pinjam duit?? Hahahaa.

Kbai..luahan~

No comments:

Post a Comment