Saturday, March 14, 2020

Todayyy

People is weird. You think you knew well your friend but end up you surprised with their act. With what they are up to. 

My friend, R bukan nama sebenar (hahahaha) memang kawan rapat saya masa saya mula-mula kerja dalam company yang okayyy sikit (hahahaha i mean here is I started working with established company with the 'executive' position, sebelumnya I kerja di kedai handphone aje using my SPM and kadang-kadang jadi promoter untuk tampung hidup lols). 

Jadi ceritanya even saya sudah berpindah randah tempat kerja, dia still kerja at the same place. Dan satu hari dia mesej saya meluah perasaan. Sebab dia tiada tempat meluah perasaan plus what she had been done was secret from anyone there. Because ia betul-betul so wrong!

R dia sudah berkahwin. Masa dia start mesej saya semula dia sudah ada seorang anak. And guess what she was done??? Bercinta dengan colleague in secret padahal laki dia sendiri pun kerja di tempat yang sama. Macam mana tu? Kau tidak surprised dengan keadaan begitu? Tu lah semua yang dia buat adalah in SECRET. No one knows even her bff ka colleague yang dia paling rapat sekalipun. Because its so wrong! Kalau kita dengar sekalipun memang benda pertama memang kita marah. 

Tapi I didn't judge her anyway. Bukan saya kenal lelaki tu. Cuma saya kesal saja sebab masa dia nikah dan sanding dulu saya ada datang meraihkan dan berharap dia bahagia dengan suami dia. Tapi dalam rumah tangga mungkin ada pasang surutnya, dia gaduh teruk dengan laki sampai satu saat dia sedar dia mencintai orang yang selalu dengar luahan hati pasal rumah tangga dia dan akhirnyaaaaaa.....

Lelaki itu mau bertunang!

Di situ dia mula galau. Diorang sudah ada hubungan istimewa lebih satu tahun dalam diam. Kalau laki R outstation, J bukan nama sebenar datang rumah. Dan yang lebih-lebih tu I tidak tau lah tapi katanya tiada sampai hal-hal yang lebih-lebih tapi hanya Tuhan yang tau segalanya kalau dia tipu. Sebab cara dia sakit hati tu lain macam tapi I positif jak lahh.

R mau break dengan J tapi J tidak mahu. Lol lelaki apakah begitu? Ketara sangat kau player. Dia mau bertunang tapi dalam masa yang sama tidak mau break dengan R. Lepas tu drama terus berlarutan sampai part R mesej-mesej tunang J. Ada saya nasihat R supaya move on dan lepaskan J tapi ntah lah kan macam mana, dia boleh berlarutan dari Mei 2019 sampai lah Mac 2020. Macam tidak selesai-selesai, bagaimanakah itu?

Saya selalu ingatkan dia supaya move on, jangan biarkan rumah tangga dia musnah. Dan sekarang dia berbadan dua anak kedua. Tapi masih lagi cerita itu berlarutan.

J si player tu sudah mempermainkan beberapa perempuan lain dan si R ni sakit hati, tidak tau pasal apa tapi yang pasti J sampai menggelarnya yang bukan-bukan. Lepas tu R pegi mesej tunang J di FB mahupun SMS biasa, lepas jak tau kejadian begitu tunang J terus block R dari segala-galanya. Maksudnya memang dia mahu percayakan J sampai bila-bila. Lols takut kena tinggal tunang, tengok muka pun memang sudah berumur sikit. Saya tidak tau apa lagi usaha lain R sampai dia puas hati. Bertuah lah J mempermainkan R, nampaknya kau kena!

Boleh J marah dia jangan libatkan tunangnya, tapi dia di sini senang hati mainkan hati perempuan, rosakkan anak perempuan orang. Lepas tu mau tunang dengan orang baik-baik. Banyak cantik muka luuu..harap spesies begini hilang dari muka bumi. Sebab dulu saya dengar juga cerita dia main hati perempuan dengan mengaku masih bujang, lepas tu kapel sekejap sampai tahap merosakkan anak orang dan end up tinggalkan orang. Semoga kita, anak-anak, kazen mazen, saudara mara tidak jumpa lelaki buaya begini.

R saya harap dia dapat move on dan lupakan pengalaman pahit dia, semoga dia jadi isteri yang baik kepada suaminya dan jadi mama yang baik untuk anak-anaknya. Lupakan lah lelaki begitu, move on laaaaa panjang sangat sudah cerita diorang ni, I saja jadi pendengar setia. Masuk 2 tahun sudah. Saya harap dia moving forward, anggap saja lah pengalaman dan JANGAN BUAT LAGI. JANGAN BUAT LAGI SEBELUM KANTOIII, GILA!

Jangan judge. Saya simpan sini sebagai pengajaran dan menjadi kenangan suatu hari nanti.

Bai. 

No comments:

Post a Comment