Saturday, August 4, 2018

Desa Dairy Farm @ Kundasang Ranau

My first time kayyy..sila gelak hahahahahaha.

Actually bila my siblings plan pergi sini memang saya sentiasa sibuk dan tidak dapat join. Hanya mampu tengok masa duduk Sarawak dulu diorang pergi sini. 

My experience? Mungkin sebab masa tu weekend and terlalu ramai orang berkunjung sampai kau tiada chance bergambar hahahaha jadi ada lah tidak bestnya sikit.

Kebetulan masa pergi ni saya memang stay di Sabindo Hotel di Ranau, sebab hari sebelumnya saya outstation di Ranau and then esok harinya terus cuti. Kami bertolak awal dalam jam 9 pagi, lepas sarapan di Pekan Ranau terus ke Desa Dairy Farm. Dalam 45 minutes sampai. 

Dalam perjalanan masuk ke Desa ni yang paling bestnya nampak kebun-kebun sayur, pastu angin sejuk-sejuk dari gunung Kinabalu hahaha.


Hai makcik dan pakcik lembu



Harus bergambar di sini kan



Dan oleh sebab makcik seorang ni memang tertarik dengan bunga-bungaan, makcik lebih rela ambik gambar bunga daripada gambar muka sendiri. Hahaha

Ni orkid ungu! ching!



Ni bunga raya! Banyak jenis dan warna bunga raya di sini



Belum search lagi nama bunga ni tapi dia tumbuhan menjalar



Boleh pandang-pandang, tidak boleh petik hahaha kena pagar ni tau, saya ambil gambar dari luar sahaja



Asteraceae family, dalam kumpulan bunga daisy




Sebelum balik, tidak lengkap rasanya kalau tidak beli makanan hasil dari produk susu di sini. Ini Orea Cheese cake! nyum nyum




Even sebenarnya ada jee jual kat market di luar tapi makcik pun ikut berbaris membeli ni! Beli tiga flavour, susu putih@original, sus coklat dan susu + kopi. Dan tau apa jadi??? Den tidak mampu lah minum susu kopi tu uwerkkkkkkkkkkk dibuang begitu saja. Pelik eh rasa dia. Cost us RM 13.00 for the three susu




Dan last sekali!


Ok lah, best nampak lagi gunung Kinabalu. Boleh pergi Mesilau lagi sebenarnya kan, tapi kami tidak pergi. Nampak tak tu saya siap pakai baju lengan panjang, trip nanti sejuk la konon sekali panas kotttt angin saja yang sejuk hahaha. Sempat lagi kami bagi anak lembu makan tapi tidak ambil gambar haha.

Ok lah, sekian perkongsian. Till next time on next destination of cuti-cuti di Sabah!

No comments:

Post a Comment