Thursday, March 9, 2017

8 Mac

Sorry late entry about your birthday!

8 Mac adalah birthday one of my bff masa study di Uni dulu. Ok mari cerita pasal dia.

I knew her since 2007 masa ambil diploma sehingga lah habis study dan sehingga lah hari ni masih on off contact her, since tau lah zaman sekarang ada group Whatsapps bagai.

Her name is Elly. Nama singkat, but since 2011 dia jadi roommate saya di hostel dulu so we start call each other rum8. lols. sampai lah sekarang, macam awkward panggil nama dia sudah. Hahahaha

Ok 2007 masa masuk dulu saya tidak rapat dengan dia sebab kawan-kawan saya ermm......kan my friend circle is small. Saya kawan yang tu memang tu jak kawan saya, tidak mau rapat sangat dengan semua orang. Memang saya begini. So rapat as a classmate sahaja since dia ada boyfriend, kami di kelas masa amali tu jak buat assignment tu jak rapat. The rest..pegi lah dengan haluan anda sendiri. Gitu. Hahaha. Macam saya tidak pernah outing sama-sama dengan dia masa diploma.

Masa sambung Bachelor, baru rapat dengan dia sebab ex-diploma hanya lah insan-insan sedih ini. Baru rapat. Dan kami suka makan sambal timun belacan kak sirah. Pastu kawan pergi kelas masa awal-awal dulu pun dia juga. Sebab last last semester, you know lah lantak lu laaaa hahahahaha sebab kami ada final year project sendiri pastu atur masa sendiri jadi most of the time, you live on your own. Walaupun kami sebilik. Lagi pula dulu dia ada boyfriend, so memang lebih banyak masa dengan dia.

The best part of kenal dia juga kami pernah balik kampung dia, masa gawai. 2012 kalau tidak silap. Hahahahahaha banyak sangat memori macam bila ingat balik, mau pergi lagi. Lucu pun ada ingat memori tu. Kah kah.

Elly sangat pandai bagi nasihat hahaha bagi saya lah sebab antara kami 3 kawan, saya lah paling fail. Apatah lagi bab cinta. Sebab saya bukan banyak pengalaman. Selalu dia tiba-tiba ada sesi meluah perasaan bersama Kak Sirah, kawan kami seorang lagi. Saya kadang-kadang tukang dengar saja, sebab saya tidak pandai bagi pendapat. 

Apa lagi kami pernah buat sama-sama eh dulu? Hurm pergi berjalan di Johor pun segerombolan dengan dia sekali la tu, pastu pergi Miri pun dengan dia juga. Pastu trip study biasa tu biasa lah, kami pergi Trip Lambir, Trip Ladang lembu entah ladang mana, Trip Pengembangan pergi kampung-kampung pun group dengan dia juga..siap ambik Midin haha, pastu kami ada join program keusahawan di Miri sama-sama, jadi field crew masa International Kite pun sama-sama..kami join field crew sekali jaaaa hahahahahaha.

Banyak kenangan bersamanya. Hiiii cannot describe it all sebab kami ada lah lawak dia tersendiri, yang spontaneous.

Happy birthday rum8, I wish your happiness and prosperity. Happy happy selalu!!




No comments:

Post a Comment