Wednesday, March 29, 2017

29 Mac

Hello birthday girl!! Buat semua yang birthday hari ni.

You know what, someone I knew ada yang birthday hari ni. And on this lucky day is Nel!

I knew her during our uni life. Paling banyak kenangan dengan dia adalah kenangan berjalan.

Our 1st journey adalah picnic dia Pantai Similaju, Bintulu. 2 lelaki, 3 perempuan masa semester 2 di UPM Bintulu. Sewa kereta Proton kami masa tu. Kenangan paling diingati sebab kerja gila adalah sewa bilik hotel, lepas tu semua menyempit dalam situ. Hahahaha

Our 2nd journey adalah pergi berjimba di Kuching. That time, only the 3 of us dan all Sabahan. Kami sewa bilik hotel murah-murah saja lepas tu sakan lah berjalan tidak ingat dunia. Saya pun sudah lupa mana-mana tempat kami jalan hahaha tapi tepi Sungai Sarawak tu memang saya ada pergi. Petang mesti lepak situ sambil minum-minum ice blend.

Our 3rd journey adalah pergi Miriiiii. Actually pergi dengan geng lain juga. Ni masa dah masuk semester 5 kot, masa ambik bachelor degree da. Walaupun dah berkali-kali pergi Miri tapi berjalan ke tempat menarik tu tak lagi. So that time kami ke Gua Niah, kemudian masa tu kebetulan ada PetroSains jadi menyempat la juga ni. Pergi Luak Bay petang-petang, jalan-jalan ambik angin dan selfieee mwahahaha. Then tidak lupa juga pergi Crocodile Farm. Entah yang ni apa motipp.

Our 4th journey is going to Johor Bahru. Kebetulan tiket flight murah. Sampai sana stay rumah kawan. Kami berjalan shopping mall yang banyak, sampai jam 2 3 pagi baru balik. Pergi pantai juga. Siap bbq lagi kami. Pastu pergi melawat kuil dll lagi.

Eh ada lagi journey tau.

Our 5th journey pergi bergawai rumah kawan di Engkelili Sri Aman. Jalan masuk kampung mereka pun very tough, lalu jalan balak jak kay. Naik 4wheel, duduk belakang kayyy. One week without communication. The best thing adalah kami pergi picnic di waterfall, nampak lah ni orang dari hulu kampung naik perahu lalu sungai. Pastu petang-petang pergi sekolah tengok budak-budak main bola. Sempat juga pergi tangkap udang. Memang merasa betul tinggal rumah orang Iban. Selepas gawai kami sempat lagi pergi Empangan Batang Ai. Ingat sampai sekarang, the scenery is beautiful okay. Kami jak masa tu masih mamai-mamai sebab bergawai sampai jam 5 pagi.

Eh eh tu jak saya ingat. Selebihnya macam biasa lah, cerita kampus jak.

Happy birthday Nanel! MGBU. Semoga sentiasa sukses ya..