Wednesday, December 6, 2023

Aok dah kenapa?

Ada orang belum move on kah tu? Orang sudah berapa bulan resigned masih di cari-cari tanya pasal dokumen, filing, softcopies. The thing is, orang sudah handover semua sebelum jalan takda juga bilang unproper way, ikut peraturan juga one (1) month notice, done handover baru jalan.

Kalau kata kita ni yang buat kerja tidak up to date, kenapa setiap kali audit tiada masalah dokumen and filing? Dan kita ni sudah cukup baik laa multitask, patutnya kena hire sorang lagi untuk kerja tu tapi kita yang buat kan tanpa kenaikan gaji pun. Kalau ada yang cakap kerjanya tidak update masa jalan, mau juga ku lempang muka tu. Lagipun kan kalau update awal, banyak benda lagi akan kita ubah last minute buang masa jaa. Kebetulan lagi masa mau resign tu, last 3 weeks saya kena suruh join training di HQ jadinya begitu laaa. Saya siapkan mana yang mampu, filing semua yang ada atas meja saya dan chowww.

Tapi semua benda sebelum jalan kita sudah handover tau, instead of asking me why not asking the one who was handover and take responsibility of the things? Ingat orang mau sibuk lagi kah fikir pasal kamu? Hahahaaa orang mau buka laptop pun jaman now is payah. Cukup-cukup lah dulu I have been nice, kena suruh turun Ahad saya turun tapi sekarang no more. Bukan saya bergaji dengan kamu lagi hahahaa. Please know the boundary laa, kita tiada kaitan lagi.

Jahat tak sis? berapa bulan sudah ni masih tidak move on susah juga. Dah lah meminta tolong teda sikit pun terima kasih, makin panas la sis.

Kbai.


No comments:

Post a Comment