Saturday, May 16, 2020

Trending??

Apa yang trending di mata anda ketika ini? Oleh sebab PKPB, masa kita banyak dengan handphone scrolling down social media. Hahaha sampai kadang lupa pasal kerja at last masa suku masa terakhir di office baru gerigau, baru rasa tidak siap kerja. 

Saya bukan orang yang jenis ikut trend tau hahaha hanya jadi pemerhati, hampir juga terjebakkk tapi belum lagi lah kan. Sebab fikir diri ini is matang. You should be matang at this age, pls!! Jadi terpaksa lah buat-buat matang. Hahaha

1) Orang post makanan yang diorang masak. Sampai ramai yang terjebak. Ada juga ikut sikit-sikit, tapi patut masuk group resepi tidak jadi. Pasal asyikkkk tak jadi jak masakan gueee, ada jak spoilnya.

2) TikTok. Ramai betul post video TikTok zaman now. Ada yang best, ada yang tidak hahahahaha.

3) Makin ramai budak remajaaaa jadi cantik dalam social media, jadi seksi sampai tidak cukup kain. Demimu IG dan followers gitchewwww. Tapi realitinya in real life masih pakai duit mak bapak, kalau takda mak bapak tak hidup mereka. Masih budak hingusan ba yang lain, kalau kena buang dalam hutan boleh mati sebab cannot survive bilang diurang. Hahahaha. Dalam IG kemain kau flawless, putih melepak sekali dalam real life jauh panggang dari api hahaha.

4) Ramai jadi Beauty Product Consultant? Macam Mary Kay hahaha. Bukan saya tidak minat tapi takda duit dan takda kecekalan. Best of luck to all of you. Ramai lah post di IG sudah jadi cantik dalam 2 3 hari, tiada kulit kusam, tiada jerawat. Tidak pasti lah in real life kan. Sebab cosmetic saya takda lah minat sangat sebab saya bukan pandai mekap. Jangan hairan lah kalau semua orang lain sudah jadi cantik, yang anda masih lagi di takuk yang lama hahahaha apa-apa lah kan, asal masing-masing bahagia. Kadang jealous juga, tapi kita kena tengok juga kemampuan sendiri. 

5) Of course makin banyak tutorial bermekap kan..best juga tengok, tapi macam no. 4 kena tengok kemampuan diri sendiri. Hahahaha

Tu jak kot. Anything else???

Hahahahaha.

Tahun 2020 ni memang tahun yang akan diingati sampai bila-bila, dengan Corona Virus ni juga lah tiba-tiba banyak benda jadi trending. Hopefully the world will heal soonest! 

Baii.

No comments:

Post a Comment