Wednesday, September 19, 2018

Arnab Village @ Kg Kibbas Ranau


This is my first time ever visiting Land of Rabbit :D Saya bukan suka binatang sangat pun tapi nampak ramai yang post sudah datang ke sini. Kalau ikutkan makcik memang tak berapa minat lerrr. Tapi balik kampung hari tu kebetulan lalu simpangnya jadi apa kata kita datang cuci mata saja la owh.




Signboard depannya after kaunter. Bayaran masuk RM 5/person untuk adult. Cute kannnn!



Si rabbit! Saya takut mau pegang arnab jadi gambar dari jauh saja lah. 




Di sini ada banyak rumah-rumah arnab macam ni dan setiap rumah-rumah ni ada arnab berteduh. Kebetulan pula masa datang tu dalam jam 2/3 petang macam tu lah jadi arnab memang malas mau keluar dari rumah mereka.


 Haaaa..rumahnya pelbagai bentuk. Tau tak saya tidak mau pegang arnab hahahahaha penakut tahap gaban.



Ini ada rumahnya yang cute hahahaha. Memang kawasan dalam sini colourful untuk menceriakan suasana. Sebenarnya ada satu lagi rumah rabbit yang comel di sebelah tapi at that time saya mau ambil gambar ada seorang perempuan cina ni duduk situ selfie sendiri bagai jadi kita pun malu mau interrupt dia dengan dunianya sendiri. Hahaha

Di luar Arnab Village ni juga ada gerai menjual makanan dan minuman ringan, jual makanan untuk arnab pun boleh. Recommended untuk dilawati oleh orang yang tidak takut binatang, jangan macam saya jalan-jalan tengokkk saja haha.

Btw di Sabah sekarang macam famous betul benda arnab-arnab ni..banyak tempat ada kawasan pemeliharaan arnab dan dibuka untuk dikunjungi. Kan..kan..

Till next time blog!

No comments:

Post a Comment