Tuesday, July 17, 2018

Kereta oh kereta!

I have my own car now, baru 4 bulan jadi hak milik saya. Hasil titik peluh sejak mula bekerja dari tahun 2014.

Tapi bukan itu yang saya mau cerita.

Alkisahnya hari ini saya membeli PVC cover untuk kereta, sebab saya parking kereta depan rumah kena panas dan hujan ba. Jadi mau cover lah dia ni takut cepat hilang warna. Kami ada parking kereta yang ada roof, tapi ayam-ayam si jiran sana selalu pergi situ dan end up your car kena calar-balar. Hari tu sudah kena di belakang kereta, last week kena di depan. Dan besar lagi tu. Ya ampun! Apa perasaan anda??? Saya sudah maki-maki si jiran tu hari tu. Jadi tu lah simpan depan rumah sudah sekarang.

Sedang saya sibuk-sibuk masak tadi ada anak jiran sanaaaa lagi mengetuk pintu rumah. Dia bagitau cover tu terbang kena angin. Dah lah hujan renyai, and saya baru pergi car wash cuci kereta tu. OMG! jadi fikir-fikir mau park di roofed parking lah dulu pastu baru cover balik. End up masa reverse, kereta terlanggar dinding rumah di sebelah.

Pecah cover lampu belakang sebelah kanan. Pecah sikit lah..Kalau pandang dari belakang memang tidak nampak, tapi kalau pandang dari sisi belakang sebelah kiri memang nampak. Ya ampun! Gilaaa betul lah rasa macam mau nangis di tempat kejadian. Terus geram pergi parking balik depan rumah pastu cover kereta tu dalam hujan. Grrrr

Naik rumah mau call boipreng lah konon mau bagitau tapi dia cannot be reached. Last-last fikir tidak payah lah bagitau dia nanti tidak pasal-pasal saya kena marah lagi sebab tidak hati-hati. Tu sensor ba kenapa saya tidak dengar aaaa (menyalahkan sensor kereta lagi hahahaha). Terus dengan sedih pergi pungut tu pecahan cover lampu belakang tu..bukannya pecah berderai pun, dia pecah tiga saja.

Kalau boipreng I nampak tu kerosakkan baru saya tunjuk lah cover pecah tu. Boleh eh gam balik benda ni??? -_______-   Mati lah dengar ceramah.

Biasa lah tu eh kalau baru mula belajar drive kan. Huk huk. My sister dulu pun pernah masa reverse langgar kayu di belakang. Dia tidak perasan juga masa tu, terus kena ceramah dengan bapak.

Baru 4 bulan beb! Maigadddddd

No comments:

Post a Comment