Wednesday, June 29, 2016

Passion

Makin tua makin malas pula study. After all of the problems occurred in my life, saya memang makin less and less motivated.

My examination?

I failed my SHO paper 4 exam dan saya malas mau repeat lagi. Sebab banyak kerja lain, banyak benda mau pikir, dan malam saya pikir mau rilek ja. You also may know that SHO ni ada risiko-risiko juga kerja dia. Pikir benda tu saya macam tidak mau teruskan lagi. Tapi bila pikir balik, if not become a SHO saya mau jadi apa? Who am i? Mau jadi wife pun belum lagi berjodoh, mau back to agronomist thing pun bukan ada yang mau hire. Jadi saya ni sebenarnya mau jadi apa? Mau jadi researcher, siapa mau hire? SHO ni pun bolehhhh la, yang penting boleh hidup juga. Tapi ini bukan sesuatu yang saya inginkan dari dulu. Walaupun sebenarnya benda ni saya mampu buat tapi buat pun half-hearted ja rasa.

I want to involve in research which means I want to be a reasearcher. That's what I told my FYP supervisor, and it will never change. Tu lah sebabnya bila boss asked me to help in technical support on the ecological thingy yang pelajar praktikal buat, saya terus setuju. I love doing research baaaa. 7 years with this thing tiba-tiba tukar bidang, kamu faham juga kan perasaan tu.

Tapi oleh sebab hidup perlu diteruskan dan tiada option untuk pilih-pilih kerja di zaman sekarang ni, saya sudah pilih my activity untuk repeat paper 4 SHO. I will try my best again. Kita start awal kali ni ya. Ni pun doing research sikit-sikit juga ni.

No comments:

Post a Comment