Thursday, April 8, 2021

Sim Card Tone Wow

Hi baru rasa mau sharing pasal sim card Tone Wow di sini. Padahal sim ni sudah lama pun, ramai sudah guna. And to tell you, saya bukan penjual aktif, saya hanya pengguna biasa sahaja yang kemudiannya terpaksa rela jual hahahaha.




Ni pakejnya sekarang tau, kalau dulu mula-mula saya pakai pakej RM 30 tu sahaja lepas tu sekarang beralih kepada pakej RM 50/month tu. Sangat berbaloi-baloi hahaha free call, pastu kuota internet kalau tidak habis bulan ni boleh carry forward. Dan sis selalu tidak habis pun tapi kalau ada masa-masa tu marathon drama Korea memang terguna-guna la kuota yang kena carry forward tu.

Mula-mula masuk sini dulu pakai line Maxis sebab memang azalinya Maxis lah yang digunakan di kampung sebab tu jak yang line okay. Sini dulu ok-ok laaa, memang ada guna no. digi juga tapi letap sim dalam tab untuk online tengok2 movieee jewww. And then tiba-tiba company tukar line di office pergi Celcom, sebab sebelum tu memang pakai apakah namanya tu tarik line Maxis hahahaha. 

Ada kawan seorang ni sibuk promote Tone Wow ni, sebab line Digi sini kira okay juga jadi beli lah lepas dengar dia punya iklan yang banyak. RM 10 sahaja dan kemudian pakej RM 30 tu laaa setiap bulan. Lepas tu si kawan ni lah pula yang sampai expired dia punya sim card tidak di isi-isi reload. Jadi setiap kali orang mau beli sim card dengan dia, dia suruh saya yang daftar hahahaha. Ada lah beberapa yang saya tolong daftarkan tapi tidak ke mana, sekejap jak tidak aktif sudah diorang. Hari tu ada 2 orang yang lama aktif dengan nombor tu..dan yang bestnya sis dapat komisen hahaha komisen tu kalau dah sampai RM 30, secara automatik akan dimasukkan ke akaun kita yang didaftarkan semasa register sim card. Hanya dua orang sahaja orang yang saya daftarkan, sudah 3x sis dapat komisen tau. Lepas tu seorang tiba-tiba inactive.

Dalam beberapa bulan yang lalu ada daftarkan seorang lagi, dan sekarang masih ada dua orang aktif di bawah saya. So dapat lah komisen setiap kali mereka topup gitchewww. Sim card tu ada untuk beli new number dan ada juga untuk change number sahaja contohnya masih guna nombor telefon yang sama tapi berubah kepada telco Tone Wow.

So siapa yang ada hati mau berubah kepada Tone Wow, memang saya maklumkan semua yang iklan-iklan kata ada komisen lah tu betul. Kalau aktif lagi jual memang boleh jadi pendapatan lumayan juga. Dan pakej internet pun berbaloi (bagi saya lahh) sebab saya ni free call ke semua rangkaian, jadi save sangat terutama yang malas berchat..yang lebih suka direct call sahaja. Dan kuota pun boleh carry forward ke bulan hadapan kalau tidak habis dalam bulan ni.

Semoga bermanfaat perkongsian sissss hahaha. kbai

No comments:

Post a Comment