Saturday, October 26, 2019

reward yourself

even it is the smallest or cheaper things :)

harta tidak boleh bawa mati ya kawan-kawan, jangan kedekut sangat untuk pampering yourself. After all its your hard work, isn't it?

nampak kawan-kawan selalu beli barang mahal for rewarding themselves, even ada yang pergi melancong jauh-jauh tengok tempat orang. Yang kita ni hanya mampu wahhhhhh, knew that mereka bukan show off atau menunjuk-nunjuk. Sudah namanya IG tu untuk share adventure and life masing-masing kan.

and for myself kan saya memang suka berjalan tapi tu pun atas kemampuan sahaja, bulan-bulan lah save money kan. kalau pasal pakaian mahal dan berjenama kah, makanan hipster kah memang tidak lah. pakaian saya langsung tidak ikut trend, kalau baju tahun 2011 belum rosak memang masih pakai lagi tu sampai sekarang :D : D seriously banyak sangat pakaian dari dulu masih pakai, ada yang sudah masuk almari pun dicari balik. sebabnya malas beli baju baru, baju lama masih banyak yang bagus. takda orang pakai pasal saya seorang jak yang muat di rumah hahahaha. nampak tak body sentiasa maintain?? hahahaha from 43 Kg, now 49 Kg but still S baaa.

dan itu lah masalahnya saya, saya kedekut pasal kebendaan kepada diri sendiri. saya lebih save money kepada benda-benda besar.

oleh kerana semua di hujung jari sekarang, start lah rewarding myself dengan benda-benda fancy yang biashe biasheee jer tapi bagi saya sendiri, saya langsung tidak pernah kisah sebelum ni.

For example,

Perfumeee??? Hahaha

Seumur umur ku ni paling mahal perfume pernah dibeli hanya Victoria Secret tu pun kawan yang bawa beli satu set lepas tu ambil seorang satu hahahaha ingat lagi kami beli di Imago.

Nampak tak tu??

Kalau sekarang jangan kau harap lah, saya pakai body mist yang RM 3 saja tu beli di market biasa, hanya untuk bagi wangi baju masa iron sebab kadang-kadang baju dalam almari kalau lama sudah tidak dikeluarkan macam dia ada bau-bau semacam.

untuk reward pertama kalinya adalah perfume Victoria Secret. Beli 4 terus hahahahahahahaha reward sangat tu.

tidak sabar tunggu sampai hahaha.

jangan segan-segan, even its the smallest things or cheaper things..yang penting hati suka. kan kan kan

No comments:

Post a Comment