Thursday, August 1, 2019

I thought I'm done

Saya ingat saya tidak dapat lalui MSPO first stage audit dengan baik. Tapi kuasa Tuhan itu lebih besar, nampaknya dia sentiasa nampak usaha saya hampir 2 minggu lewat balik kerja. Hari sebelum audit sampai satu malam tidak tidur. Sebab apa? Sebab jantung saya dup dap dup dap takut tidak dapat lepas sebab bos sudah bagi warning awal-awal.

Dan lepas ni mungkin tidak perlu assist sangat Ranau sebab diorang pun makin expert. Jadi makin kurang beban bantu diorang dalam audit. Second stage audit nanti on September, harap kita dapat lalui dengan tabah lagi lah kennn. Tapi dalam masa yang sama semoga saya dapat kerja lain dalam tempoh itu.

Masa kita borak-borak dengan kawan of course kita rasa itu lah setakat ini experience yang besar, cabaran besar yang kita kena hadapi. Then boleh pula si kawan macam memperlekehkan audit tu, tau lah kan dia kerja government boleh goyang kaki menggemuk saja di sana. Tapi diam jak lah denn. Sudah lah bercakap macam pandai, smallholder pun dia tulis stakeholder. Malas lah mau betul kan. Dia kan pandai. Ini lah contohnya orang yang tidak bagi kita semangat ya kawan-kawan, memang ada jak orang sekeliling kita yang macam ni. Sebab rasa dia lebih baik, jadi dia tidak fikir perasaan orang lain yang berusaha.

Doakan berjaya untuk next audit.

Hahaha.

No comments:

Post a Comment