Thursday, August 9, 2018

Vendor Box

Jadi tahun ini kita mau jinak-jinak dengan berniaga kecil-kecilan. Eceh ceh ceh padahal pun sebenarnya terjebak dengan abang saya. Dia ada join kursus buat herbal soap before ni jadi dia cuba lah buat produk dan pasarkan melalui online a.k.a through Facebook.

Ceritanya bermula pasal dia bagi kami tester sabun Aloe vera. End up saya beli 3 biji sekali gus pasal jauh ba mau ulang alik hometown. And just for that?? Nampak tak malas tu walaupun sekarang ada kenderaan sendiri. Dulu kemain kalau ada kereta sekali sebulan memang saya balik kampung hahahaha sorry laaa mana ada! 

Sabun Aloe vera tu untuk pencuci muka eh. So selepas habis 1st sabun, masuk 2nd sabun banyak sudah perubahan kepada muka. Bukan mau mengkondem produk yang jual kat Watson or whatsoever ya but mungkin kulit muka I terlebih guna produk yang ada kimia so macam gitu laaa dia on off keluar jerawat besar-besar pastu parutnya grrrrr. Pakai produk aloe vera tu memang ada keluar jerawat apatah lagi bila period tapi dia cepat kecut, and jeragat takdaaa (yeah) dan muka rasa glowing (dulu muka I kusam, nampak tuaaaaaaaa).

Then you know what? My brother ada ramai pelanggan area Keningau and Sook tapi oleh sebab kos penghantaran melalui pos ke bahagian sini mahal , ada yang tidak sanggup beli kot. Tidak pun mereka kena collect order dulu pastu baru beli. Tidak kah menyusahkan. So dia sungguh-sungguh suruh saya cari vendor box untuk memudahkan pelanggannya datang beli di Pekan Keningau sahaja.

So yeah I ikutkan aje..

And today is my first day of my vendor box officially open!

Hahahaha

Ada orang Keningau sini?? Jemput lah datang ke Vendor Box No. 1 di Adrin Collection, sebaris dengan IME (or International Money Express kalau tidak silap) berdekatan dengan Pasar Malam Keningau. Masih sikit barang ada situ but tidak lama lagi den akan tambah kayyy...tunggu ada bajet haha.

For now, produk ada situ

1) Sabun Tawawo - daripada campuran daun Tawawo, serai merah, halia dan akar simpul angin yang membuang angin dalam badan. Sesuai untuk mereka yang baru bersalin. Yang mau buang angin dalam badan pun boleh guna sangat-sangat. Lepas guna confirm kentut-kentut.

2) Sabun  Aloe Vera - daripada aloe vera, pandan wangi,  lengkuas, halia dan limau kapas untuk memudarkan jeragat dan merawat jerawat.

3) Bioaqua face masker - sebenarnya beli pun untuk diri sendiri jak. Tapi dah alang-alang beli lah banyak pasal box tu macam besar eh. So ada tiga flavour iaitu Rose, Honey dan Lemon. Boleh pilih-pilih, kita letak harga murah-murah jak tau. Semua harga kasih sayang hihi.

Any update, I put it here.

Kenangan betul ni hahahaha manatau tidak lama duduk di Keningau ni. Kan..kan..kan.

No comments:

Post a Comment