Wednesday, October 12, 2016

single day

"Kenapa mata kau tu?"

Soalan cepu emas hari ni. Dua kali soalan, dengan dua orang yang berlainan.

So what lah kalau saya menangis. HAHA tapi jawap dalam hati jak. Mesti lah jawapan artis jak keluar "No comment".

Entah lah saya ni. Susah mau cakap. Mixed feeling. Kadang keluar jadi positif, kadang keluar jadi negatif. But deep down memang banyak negatif.

Dan betul, saya tidak mau fikir apa-apa. Ada saat sampai saya rasa melalui hari yang sangat panjang, rasa sangat kosong, rasa yang memang tiada perasaan. Hanya lalui satu hari tu dengan buat kerja. Petang balik tu saya mesti berfikir kenapa hidup saya sangat hampa?

Pernah hari tu 4 hari tidak contact ex. Pernah juga 5 hari. Masa sedang sakit lah tu. Setiap malam nangis tapi tidak mau cari dia sebab rasa diri sangat pathetic. Macam minta simpati ba mentang-mentang sakit. 2 3 hari ni pun menangis. Entah lah, datang masanya fikir masa lalu, fikir masa depan..dan fikir masa depan yang kosong, alone while him gembira sakan. Rasa sangat unfair. Terfikir suatu hari nanti parents kita dah pergi, kita mau manja-manja dengan siapa lagi. Eventually everyone akan cari haluan hidup masing-masing dan kita akan ditinggalkan seorang diri. How sad hidup begitu kan.

Mampu kah saya? Am I be that independent in this life? Sedangkan masa ni pun rasa mau putus asa.

Tadi pagi sebenarnya orang tu cakap "Kenapa mata kau, macam baru keluar dari tandas pergi menangis saja?"

Tadi petang, ada orang tu cakap "Kenapa mata kau tu kembang, kau menangis kah?"

Bersedia kah saya ni jadi forever alone?

No comments:

Post a Comment